Variables en ~/.Xdefaults - ~/.Xresources
-
Buenos días He estado buscando por ahí y mirando en los man y documentación de aterm y eso pero no encuentro lo que necesito, que es lo siguiente: ¿qué tengo que poner en los archivos citados en el título para que sólo con poner "aterm" es como si hiciera "aterm -si -ls -fg gray -tr +sb -sh 35 -cr blue -vb -tint blue" o cualquier cosa que quiera? Es que mirando en el man me pone esto:
RESOURCES (available also as long-options) aterm accepts application defaults set in XAPPLOADDIR/aterm (compile- time defined: usually /etc/X11/Xresources/aterm) and resources set in ~/.Xdefaults or ~/.Xresources. Note that when reading X resources, aterm recognizes two class names: XTerm and Aterm. The class name XTerm allows resources common to both aterm and xterm to be easily con- figured, while the class name Aterm allows resources unique to aterm, notably colours and key-handling, to be shared between different aterm configurations. If no resources are specified, suitable defaults will be used. Command-line arguments can be used to override resource set- tings. The following resources are allowed: [color]p.ej. geometry: geom Create the window with the specified X window geometry [default 80x24]; option -geometry. background: colour Use the specified colour as the window's background colour [default White]; option -bg. foreground: colour Use the specified colour as the window's foreground colour [default Black]; option -fg. ... [/color]
Pero es que no sé que tengo que poner exactamente en los archivos, porque si pongo "Aterm foreground yellow", "aterm foreground: yellow"… o cualquier cosa así no me hace ni caso, y no he encontrado nada que me pueda dar un poco de luz :nono: A ver si me echais un cable que llevo tiempo con esta dudilla Salu2 y gracias